Thursday, April 30, 2009

Alkisah BookFair '09

Sepatutnya update stori selepas Book Fair laa kan ? hehehhe...anyway...nak gak story..kisah tragis di PWTC...kisah anak no 3 saya, Nur Amira hilang...mulanya..dia bersama kakak dia pergi beli Ais Krim di luar pintu masuk dewan...disebabkan orang terlalu ramai..maka si kakak malas nak tunggu..si kakak ajak Mira balik semula ke tempat di booth UPD. Perjalanan balik...orang masa tu memang dah ramai...bersesak-sesak...si kakak terlepas dari pandangan adik...Amira plak..disebabkan dah malas nak jalan..sebab orang ramai..maka dia duduk singgah satu booth belek buku...saya pula masa tu tengah demo...bila dah nak dekat pukul 1 pm...baru saya sedar yang Amira tak de...saya pun keluar cari dia di area jual aiskrim tak jumpa...at last...Hairo, staff UPD suruh saya turun kebawah buat announcement...kot ler Amira boleh dengar...3 kali announcement dibuat...saya masa tu memang dah nak pengsan...iya laaa...ilang anak...suruh dia duduk rumah sama bibik tak nak..nak gak ikut...bila dah ikut..lain plak halnya...tiba-tiba si kakak call me..."ibu..Amira dah ada dah nie"...saya pun terus naik keatas semula...tanya pada dia kemana pergi...rupanya dia duduk di satu booth menjawab soalan kuiz untuk dapat hadiah...dia kata..."Mira malas nak masuk kedalam..orang ramai sangat"..."Mira dengar yee...orang panggil Mira"..."Iya..Mira dengar orang kata jumpa ibu"....dalam hati...syukur alhamdulillah jumpa ! Foto diatas bersama kenalan yang pakar "Sugar Flowers"...seronok berborak dengannya...demo terhenti seketika...urut tapak tangan...tangan sakit balik...hehehhe...

2 comments:

zaliana said...

Alhamdulillah..jumpa!!! tak dpt nak dibayangkan dup dap dup dap nya dlm hati Puan Ann kan...seriau dengar anak yang ilang ni....

Suzana Mustafa said...

zaliana,
perasaan risau tidak dapat disamakan dengan kata-kata...