Thursday, December 10, 2009

JOM BUAT COKELAT GULUNG......

Tajuk aje...macam iya-iya aje nak buat Cokelat Gulung ekkkkk....jangan tertipu...sebetulnya hanya dari kertas aje... kertas ini mudah dicari...boleh dibeli di bahagian Alat Tulis, mana-mana cawangan Jaya Jusco..mesti ada jual...Fancy Paper 125gm...pilih warna cokelat pekat agar kelihatan seperti cokelat betul. Lipat kertas dengan ukuran 3" x 3".
Koyakkan kertas yang telah ditandakan bentuk segiempat untuk dapatkan corak berbiku dan warna kertas yang kena koyak. Bahagian belakang kertas...lekatkan dengan double sided tape.
Ambil bahagain sudut dan gulungkan kertas berkenaan. Dah siap cokelat gulung...mudahkan...hias laaa atas kotak...SELAMAT MENCUBA....sori ekkkk...foto kurang menarik...sebab tangkap gambar waktu malam...kurang cahaya....

9 comments:

ibh said...

Salam..Thank's kak ann...
Cantikk..sue suka...

~Pn Ann~ said...

Sue aka ibh,
cuba jangan tak cuba...kotak senang buat...jika tak faham..beli aje kotak dah siap..lekatkan atasnya...insya-allah..saya akan upload teknik buat kuih gulung plak..

Kak Ina said...

macam betul jer coklat tu !!!!..yum yummy!....banyak tul idea cikgu yang sorang nie !

sarah said...

mcm coklat real aje... tertipu kalau sekali tengok

Sheila said...

slaam wooo cantik gak kalau tarul kat faux cake

~Pn Ann~ said...

Kak Ina,
ramai yang dok ingat real cokelat...

~Pn Ann~ said...

sarah,
kanak-kanak laa yang akan mudah kena tipu...hehehhehehhe...

~Pn Ann~ said...

Sheila,
yeap..menarik juga kan..jika letak atasnya...

lina man said...

slam,cntik cam2 idea .........sya nk cba wat lh.......jngn lpa bls fb sya...tau,.,.........slamli