Saturday, January 4, 2014

BUNGA JAPANESE PHEONY

Salam sejahtera pengunjung blog...azam baru apabila masuk tahun 2014..saya ingin lebih banyak lagi buat bunga-bunga reben...Bunga Japanese Pheony ini saya dapat idea sewaktu mengajar peserta lanjutan di Kelantan...iaitu program anjuran Jabatan Pembangunan Wanita Negeri Kelantan....

Ekceli....apabila Pengarah JPW Kelantan minta saya adakan bengkel lanjutan...fikiran saya memang KOSONG...tak de idea langsung untuk nak buat bunga Japanese Pheony ini...hinggalah hari bengkel berlangsung...

Solat subuh pagi sebelum nak mengajar...saya berdoa pada Allah swt..agar permudahkan urusan saya...entah macam mana...pagi tu..sewaktu mengajar...tangan saya dan kepala saya...senang sangat...keluar semua arahan-arahan itu untuk bentukkan bunga Japanese Pheony itu...walhal..saya buat bunga itu sedikit pun TIDAK menggunakan TOOLS atau Soldering Iron Flowers untuk buat bunga...
Alhamdulillah..Allah swt permudahkan urusan saya....

 Menggunakan satin reben saiz 3", gunting dan bentuk reben sekeping-sekeping...banyak step nak buat untuk sekeping atau sekelopak bunga...

 Dah siap bunga...susun  untuk tentukan komposisi bunga sebelum jahit pada kain.



Inilah hasilnya sulaman bunga reben yang telah siap sepenuhnya....Alhamdulillah...idea bunga baru tahun 2014.

No comments: