Thursday, February 4, 2010

LACE EMBROIDERY ~ Cushion Cover

Lace Embroidery ialah gabungan jahitan sulaman benang dengan renda. Idea ini...tercipta 14 tahun dulu...sewaktu my wedding...saya buat bunga hiasan dulang dari renda. Di kedai-kedai barangan perkahwinan, memang banyak terdapat bunga-bunga renda...entah macam mana...dapat plak idea nak buat bunga....bila terpandang balik renda-renda tu...timbul ilham untuk sulam pada kain. Paparan diatas adalah sebahagian aje...untuk melihat paten NeedleBook...anda boleh lawati my Facebook...saya ada paparkan disana. Ada lagi teknik...cantuman renda menjadi bunga ros kobis @ berkelopak-kelopak...saya akan paparkan nanti...kena jahit semula....sebab...dulu-dulu jahit tidak terfikir nak ambil foto untuk simpanan...Foto yang ke empat...saya ada jual KIT nyer....insya-allah saya akan paparkan nanti.

11 comments:

euphoria said...

kalau 'tanam' bunga lace ni, takde la lama sgt nak menyulamnye kan hehehe...

mizah said...

wah cantikler pn ann..so kreatif..ade jual ker lace ni

rina said...

slm pn ann...really nice & inspired me with ideas..bleh amik idea nikah?

HONEYZEE said...

ini yg tak terpikirkan oleh kita-kita yg tak kreatif ni....tabiklah pd PnAnn kerana memberi kita satu lagi idea.....syabash he, syabash he.....

peace said...

bergeliga betul

~Pn Ann~ said...

euphoria,
lama juga...terutama nak menghasilkan daun...

~Pn Ann~ said...

mizah,
dikedai saya memang ada jual...di kedai-kedai barangan perkahwinan pun ada jual.

~Pn Ann~ said...

rina,
bila udah dipaparkan...maka di bolehkan laa...hehehheheh....

~Pn Ann~ said...

Honeyzee,
ekceli...banyak lagi yang boleh buat...sarung tisu, alas meja..etc..

~Pn Ann~ said...

peace,
bila dah minat kraf..apa aje yang terpandang atau di pegang semua boleh jadi kraf...

Kejora said...

salam

wahh catik ler
betul2 membuat sy teruja n tergodaa..kihkih

sy berminat nk blajar bt tu...camne/?
bolih tolong ajokan?atau ade buku dia?nak beli lah...
email me ...kejora_muna74@yahoo.com
thanks