Thursday, April 16, 2009

WMC DOWN

Awal pagi...mood oke lagi...kedian terima sms ahli maklumkan WMC down...terus meletup bengang...saya pun call Shinjiru tanya..apa lagi masalah nie...Shinjiru asyik maklumkan..."we reboot" server...saya kata..."jika asyik reboot, will damage our server"...Shinjiru cakap..."ini masalah Data Center TM"....dalam hati terasa pelik laaaa plakkkk...kenapa TM nyer servis teruk bangat...saya dah cuak...call Krew...dia laaa tempat rujukan tentang teknikal...jika saya blur...Almaklum...I'm Not IT person...jika Shinjiru nak kelentong pun boleh...hehehhee....Krew pun explain bla-bla-bla...oke...find...saya faham...kedian my new partner WMC call me...story dari A-Z sebab musabab WMC kong....Masya-allahhhhhhhhh....angin marah naik satu badan....selama nie..kena tipu idup-idup oleh Technical Shinjiru....kedian...my partner email me full report from TM....saya baca..memang terkejut bangat....dalam hati dok kata...macam mana laaaaa...server WMC tak kena serang virus...dah caca merba didalamnya....Terus mood saya down...bengang..marah..sedih macam-macam ada....lalu YM Naylah...nak luahkan perasaan sedih teramat-amat sangat selama nie...kena tipu oleh orang yang tak bertanggungjawab....saya sedih...sebabnya...kena marah bagai nak rak dengan ahli yang bukan salah kita...tak pasal-pasal kena hentam baiknya...terus berikan Instruction pada my new partner...effective today gak...server WMC kena bawa keluar dari Shinjiru Location dan Data WMC kena pindahkan dengan segera....WMC akan lakukan Service Maintenance dan penutupan ini selama 3 hari...bermula esok...

10 comments:

NOr SuZAnA said...

sabarla puan ann... almaklumla dunia business... takpe lopaih ni insyaallah oke...

Disebabkan 3 hari takde.. bhosan akan menghantui ku... haaaaaaaaaa..... kena bawak opis jahitan saya la nampak gayanye... projek konsortium kan...

Liya said...

sabar ye Puan Ann....Dugaan tu..

Salmi said...

suruh shinjiru tu bayar balik ganti rugi..sbb tak manage server tu properly, dan menyusahkan pn ann ajer, sampai kena marah ngan customer and reputation wmc pun tarnished.

setahu saya lah..kalau server asik hang samada software tu problem atau pun ada virus. usually virus nie memang selalu the main problem. Satu lagi, regular window update tu pun penting. sorry, just 2 cents worth or experience.

syariza said...

so...dah terminate shinjiru lah yek, mmg dah lama agak ada yg tak kena dgn cara shinjiru maintain server ni...sebab terlampau kerap down.
takpe laa..sekurang-kurangnya Allah dah tunjuk kat Pn. Ann, sama2 kita berdoa semoga new service provider jauh lebih baik, wmc lebih stabil dan tip top..dan reputasi wmc akan naik semula.

Zana Hassim @ Kak Lang said...

Pn Ann, it's ok puan tau sekarang dari puan tau kemudian... at least Pn masih ada partner untuk tolong puan keluar dari masalah... xpe...kita sama-sama berdoa, selepas ni, semua masalah ni selesai & tak berulang lagi... diharap WMC berpindah ke server yg lebih baik..

Suzana Mustafa said...

Ryanna,
Insya-allah esok visit forum Tutorial AON yang akan diupkan..idak ler bosan...

Suzana Mustafa said...

Liya,
macam-macam dugaan dah alami...hehehe....

Suzana Mustafa said...

Salmi,
Yeap.. Now I’m compiling the emails etc for evidence. Reason that was given to me on yesterday is unacceptable. I just want to find out in detail about the problem related to the connection interruption. If it is due to the physical server problem, I need to know the justification...not just a general statement or wild guess..because of this...I found that our RAM short 4GB instead of 8GB...pelik tak ?

Macam mana laa tak bengang...And as you said...now nama WMC dah "busuk"...

Suzana Mustafa said...

syariza,
donno nak salahkan siapa...TM or Shinjiru...masing-masing tuding jari..hehehe

Suzana Mustafa said...

zana,
Ada Hikmahnya tu...