Thursday, March 12, 2009

Tempat Duit Hantaran

Adik ipar datang ofis...iaitu kakak kepada Ijai...adik suami no. 4...diskus tentang hantaran Ijai..bekas..lapik dulang etc...dia pun tanya...duit hantaran nak letak dimana...saya plak..disebabkan nak ngelat...maka terus syorkan letak dalam album...masa tu...saya memang surrender nak tolong...sebab stress dengan tempahan...preparation untuk ke Pekan, Pahang...etc...tapi...idak laa plak saya cakap terus dengan adik ipar...nak jaga hati kan...kuatir...terasa plak...entah macam mana...pada hari khamis malam...saya sms Intan...saya katakan...saya akan buat dinner bag untuk letak duit hantaran...lantas...Intan pun kata OKE...menarik tu... Pagi Jumaat...sekali lagi selongkar stor...cari kain yang sesuai untuk buat Dinner Bag. Waduh...kain mana yang sesuai ekkkk...akhirnya jumpa kain ala-ala Thai Silk gitu...sib baik ada kain felt dan tangkai clip besi...alhamdulillah...selamat gue...semua bahan ada...hehehehe....untuk cepat siap...saya jahit RE yang paling simple sekali...apa pun yang melihat kata...menarik dan tertarik...Siap aje...terus cantum untuk buat bag...entah macam mana...saya boleh lupa kaedah jahit bag....Ya Allah...macam mana boleh jadi pelupa nie....hehehehhe....terutama untuk jahit bahagian dalam bag...sebab ada kaedah untuk terbalikkan agar tidak nampak jahitan lining...dah jahit..silap..bukak balik....pukul 4.30...dah nak ke Chow Kit...ambil sirih junjung yang ditempah....cantum tangkai tak siap lagi nie...disebabkan dah kesuntukkan masa...bawa terus bag yang tak siap tu...sampai rumah Mak Mertua...pukul 6.30 petang....terus jahit tangan untuk cantum tangkai bag... Yang pasti...untung bakal adik ipar...dapat hand bag 100% my hand made....Inilah dia bag yang diisi duit hantaran...sewaktu ditunjukkan kepada pihak perempuan...tentang duit hantaran...wakil pihak perempuan...tanya...mana duit hantaran ? OOOO....kiranya bukan bag tangan kosong...bag tangan ada isi....begitu kata wakil pihak perempuan...pendapat saya laa kan...kaedah ini boleh jimatkan pihak lelaki sebenarnya...tidak payah laaa beli bag tangan....hehehe...buat aje..

No comments: