Thursday, May 17, 2012

Bunga Ros Camellia

Sudah lama saya ingin buat Ribbon Work Bunga Ros Camellia ini...akhirnya..impian kesampaian jua...itu pun setelah  4 kali lakukan percubaan. Percubaan pertama pastinya masuk dalam bakul sampah...


 Foto diatas adalah percubaan kedua..masih tidak nampak kemasan dan tidak nampak kelopak bunga...masih mencari ukuran yang sesuai dengan menggunakan reben saiz 2 inci. Saya juga hadapi masalah untuk jahit pada kain...sebab untuk kekalkan kelopak bunga.


Ini adalah percuba ketiga...saiz reben 1 inci...ini saya puas hati dengan hasilnya...memang menarik dan perlu ketelitian ketika susun kelopak bunga...malah teknik jahitan juga perlu betul...sebab dah terkena....bila jahit jelujur tak menjadi...bila jahit lipat...baru nampak susunan kelopak bunga.


Inilah percubaan keempat...lagiiiiii puas hati dengan hasil jahitan sendiri...hehehehhe...menggunakan saiz reben 1.5 inci dan tiga kali mencuba panjang reben untuk dapatkan kelopak bunga yang menarik. Ribbon work ini, untuk saya hiaskan diatas kotak hantaran adik yang bakal bertunang pada 3/6/2012 ini....selain itu saya jadikan penanda buku untuk dijadikan hadiah Hari Guru khusus kepada Cikgu-cikgu anak saya Nur An'Nisa dan Nur Amira....ada lagi produknya...nanti ekkk..saya akan upload hasil kerja-kerja saya...

No comments: