- "Saya nak check in ye..atas nama Suzana Mustafa, booking no. 31371"...si gadis manis semak di komputer...
- "Maaf ye puan, booking no. 31371 adalah di Hotel Tang Dynasty Park Hotel"....
- "ehh..ini bukan Tang Dynasty ker ?".....
- "Bukan Puan..ini hotel Tang Dynasty..."
- saya dah mula keliru...rupanya Tang Dynasty hotel nie..banyak cawangan di Sabah...waduh...gawat...udah laaa barang banyak...
- "dekat tak Tang Dynasty Park Hotel ?"
- "dalam 10 minit perjalanan dari sini..."
- berangkut sekali lagi saya ke Hotel yang sepatutnya...
- Sampai di Hotel Tang Dynasty Park....saya cari bell boy...tidak ada...makanya saya dan Aiza laaa jadi bell boy...angkat barang dan letak di Troley...."saya nak check-in atas nama Suzana Mustafa...ref. no. 31371"....
- Si pekerja yang "kurang mesra pelanggan" nie pun...semak sistem..."Maaf Puan...puan udah cancel booking yee ?"
- "haa...bila masa saya cancel booking ? siapa yang cancel ? jika nak cancel...kenapa tidak call saya dulu ? bukan ker sewaktu booking..saya sudah berikan my HP No. ? "
- "saya enggak tau...tetapi sudah menunjukkan Puan cancel booking..."
- "saya tidak mahu ambil tahu..siapa yang call untuk cancel...isunya...saya nak tahu..kenapa masa nak cancel TIDAK call saya untuk pengesahan ?"
- "sekejap puan..saya tanya bos...".....disebabkan sudah malu dengan tindakan pekerja rakannya yang tidak professional...maka dia sedaya upaya cuba dapatkan bilik untuk saya..."okey Puan...bilik ada...tapi puan kena tunggu laa..sebab kami tengah kemaskan bilik.."
- "berapa lama nak tunggu ?"
- "pukul 3.30 bilik siap"...masa tu..jam ditangan menunjukkan pukul 1.45 ptg....waduh..capek lagi nak menunggu selama 2 jam...sementara menunggu...saya ajak Aiza makan di coffee house...lagiiiiii bengang...makanan entah apa-apa aje...hampeh betul laaa pada hari pertama sampai di KK....
- Habis daftar etc...sekali lagi saya pelik..sebab TIADA Free Breakfast..saya tanya..kenapa tidak dapat Free Breakfast ye ?..."hanya Government @ Corporate sahaja dapat Free Breakfast..Guest tidak dapat..."
- "ehhh peliknya...walhal kami bayar mahal..patutnya kasi laaa...Government & Corporate bukan kah dah dapat special price...patutnya tak usah kasi laa..yang guest nie bayar mahal..tetapi tak kasi..teruknya...."
Monday, March 29, 2010
Alkisah di Kota Kinabalu, Sabah ~ 26/3/2010
Tidak pernah terlintas di fikiran ini yang suatu hari, saya akan sampai ke Kota Kinabalu, Sabah...ini lah yang berkata di hati pada hari pertama kapal terbang mendarat di KK. Berkata dalam hati, adakah jika saya masih bekerja kini, saya akan sampai ke KK ?...mungkin tidak..inilah jawapan yang pasti. Sebenarnya...ada seorang ahli dari TUDM, Labuan, Sabah pelawa saya untuk adakan bengkel sulaman reben disana...masa dijemput...memang teringin sangat..iya laa...kembali ke tempat tanah kelahiran sendiri...siapa yang tak nak kan ? Disebabkan sukar untuk kumpul peserta ditambah pula syarat ketat untuk pelawa orang luar...maka Bengkel di batalkan. Pengalaman di KK ibarat perasa masakan "Masam-masam Manis"....Sampai aje di KK, saya terus ke hotel untuk check-in...Hotel Tang Dynasty...masuk aje...terkejut...sebab receptionnya duduk...ada meja khas macam pejabat laa plak...dalam hati dah berkata...peliknya...mana-mana hotel..standard...reception semuanya berdiri...sekalipun 5 star Hotel...ini hotel 3 bintang..bolehkan receptionnya duduk...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
Salam Puan Ann...
Kalau saya tahu ari tu ada tempat kosong... saya bawak adik saya sekali... ari tu dia nk join tp sy ckp mcm dah cukup org... syg sungguh2 syg!!
Sabor bebanyak yer puan ann..
sabo2...cabaran tuh
Trisya,
tak pee...bengkel akan datang...
NorSuzana & moon@li,
pengalamannnnnn....
Post a Comment