Monday, January 12, 2009

Advance Ribbon Embroidery

Sewaktu 7 tahun dulu...belajar dengan Mrs Gill di Quilt Gallery, beliau banyak tunjukkan teknik Rose Blossom...silibus nyer ialah Ribbon Work...itulah satu teknik dan satu bunga yang diajarkan. Disebabkan TIDAK puas hati...maka saya cuba bawa masuk semua buku-buku Helen Erickson dan Helen Gibs untuk belajar semua teknik bunga-bunga besar. Kesalnya investment saya rugi...sebab penerangan ukuran reben yang diberikan apabila dilakukan ianya TIDAK MENJADI langsung...saya cuba fikir positif...ooo...mungkin sebab reben...oke tak pe...saya bawa masuk reben dari luar semata-mata nak buat juga bunga teknik advance ini...sekali lagi ianya TIDAK berjaya...puas dibentuk reben...nampak macam cacat laa pula bentuk bunga rebennya... Akhirnya...saya guna FORMULA SENDIRI..."Try & Error"...dah banyak reben lunyai dikerjakan...Akhirnya Saya berjaya juga dengan formula dan teknik saya sendiri...Alhamdulillah... Untuk siapkan semua teknik diatas...saya ambil masa 2 minggu untuk siapkan...berbanding teknik Basic & Pertengahan yang hanya sehari @ dua hari dapat disiapkan.

1 comment:

muhima said...

Wow! SubhanAllah cantiknya Pn. Ann!
Mcmana nak teknik ni? Very creatif idea n excellent job!