Monday, November 19, 2012

SULAMAN REBEN SELIMUT BAYI

Selimut bayi ini adalah tempahan customer. Sewaktu beliau datang untuk tempahan, saya memang banyak tempahan untuk disiapkan...maka saya serahkan job kepada pembantu saya Aiza untuk sulam reben...tapi...Aiza menolak..sebab susah nak sulam reben dan tidak tahu paten macam mana disebabkan masalah warna kain. Awal lagi saya sudah advice kepada customer...adalah lebih menarik jika disulam reben warna off white @ cream...ini lebih nampak menarik...tetapi cadangan @ pendapat saya tidak diterima...sebaliknya warna merah @ pink menjadi pilihan...Sebenarnya...jika customer menyerahkan semua idea atau pendapat kepada saya...ini lebih saya suka untuk jahit dan lebih tahu bagaimana nak bahagikan kain....apabila customer dah tetapkan begitu begini...maka idea memang terhad ikut apa yang di minta.




 Setelah hadapi kesukaran dengan warna reben dan warna kain yang meneggelamkan pandangan sulaman reben...akhirnya...saya berbincang dengan Aiza...buat paten patchwork...yang secara kebetulan...paten sulaman itu memang saya dah siap jahit. Maka itulah hasilnya....Alhamdulillah...customer puas hati dengan hasil sulaman reben ini.

No comments: